Kérdezem, és a kép is ezt sugallja. Igen, az utasokon...
Vagy csak semmibe vesznek jó szokás szerint, íratja velem egy nemrégiben Kőbánya-felsőn elszenvedett tapasztalat... ahol a kedves alkalmazottak, aznap, nem döntöttek IQ csúcsokat.
Mondhatnám azt is, káosz volt a köbön! Összekeverték a szezont a fazonnal, vagyis az érkező és induló vonatok állomásait egymással, így aztán az emberek vagy rossz vonatra szálltak, vagy nem szálltak fel és lemaradtak, bosszankodva egy másik vonatra várva. Mi ez, ha nem nemtörődömség?
Vagy talán, tájékozatlanság? No de miként lehet ez? - kérdeztük meg, mi vonatravárók, a visszahúzódni készülő vasutasoktól... miközben...
- A *va anyátok! Mi a f*sz-nak vagytok itt, ha nem tudok semmit? - hangzott innen-onnan a felháborodott utazóközönség hangja.
Sajnos választ nem kaptunk, csak valami félreérthető... "de hát én csak a vonatok számát ismerem"... magyarázatfélét, amit a hajunkra kenhettünk. Még egy eligazító, bocsánatkérés sem hangzott el, amit illett volna a hangosbemondón bemondaniuk.
Igaz, minek? Úgysem érteni, mert ha jól belegondolok, ezen az állomáson, csak beszédhibás, érthetelenül hadaró vasutasok kezelik a mikrofont.
Tényleg, miért e dezsavű érzés, ha pályaudvarra megyek? Semmibevesznek, vagy csak az utastájékoztatás nem működik rendesen?
Miért gondolom, hogy engem a havi 18000 Ft-os bérletemmel megilletne némi információ? Ha áll a vonat -órákig -, én balga miért hiszem, hogy előkerül a kalauz... de azért, kellene nem?
Csak, mert azt gondolom, hogy a pénzemért jogom van tudni valamicskét? Hááát... igen. Így jár az ember, ha olyan társasággal utazik, aminek nincs konkurrenciája! Eszi, nem eszi nem kap mást.
Jogos-e hát a kérdés: Már megint átmentünk valakin? Igen, bizony... az utasokon, akiket úgy tűnik semmibe vesznek.
L. G. az utca hírmondója.